Procediment per a les adaptacions

1. Contacte amb l'Oficina

Una persona amb necessitats específiques de suport educatiu pot realitzar el primer contacte amb l'Oficina quan ho consideri oportú sense tenir en compte el moment dels estudis en què es troba. Així i tot, és recomanable fer-ho des del moment de la matrícula perquè el professorat pugui tenir constància de les necessitats i fer els ajustos necessaris des de cada semestre.

S’ha d’aportar la documentació que acrediti la situació específica de la persona amb necessitats específiques (informes mèdics, psicològics, certificat del grau de discapacitat...) o comunicar si la persona va fer les proves d’accés a la UIB amb suport.

2. Primer contacte

Cal acordar una entrevista inicial per conèixer la situació, rebre orientació i valorar els possibles ajustos en cas que siguin necessaris.

Per concertar una cita es pot fer per WhatsApp (628724881) o per correu electrònic (oficinasuport@uib.es) adjuntant el document sol·licitud de suport.

3. Avaluació de necessitats

Amb la informació recollida s'analitzaran la demanda i les necessitats de la persona en funció del context en què es desenvoluparà la seva activitat acadèmica.

4. Ajustos raonables

L'Oficina, amb la col·laboració dels diferents implicats (alumnat, professorat, etc.), determinarà els ajustos que s'han de dur a terme. Poden requerir canvis organitzatius, ús de recursos o modificacions en la metodologia de les classes o de l'avaluació.

L'alumnat ha de comunicar, a l'inici de cada semestre, les assignatures a les quals requereix adaptació enviant per correu electrònic el document comunicació de necessitat d'adaptacions.

Algunes adaptacions requereixen que el professorat signi una autorització i l'alumnat un document de compromís d'ús personal amb finalitats exclusivament acadèmiques (per exemple, gravació de classes, cessió de material...). També oferim una sèrie de recursos i productes de suport que estan a disposició de l'alumnat. Per tal de poder fer-ne ús s'ha d'emplenar i lliurar la sol·licitud de préstec de productes de suport.

5. Informe de l'alumnat

S'elaborarà un informe individualitzat que l'alumnat haurà de confirmar. Per fer-ho, enviarem una còpia de l’informe per correu electrònic. Aquest informe no serà enviat al professorat fins que la persona no hagi enviat una resposta, també per correu electrònic, confirmant que està d’acord amb els ajustos proposats.

Aquest document es remetrà al professorat perquè pugui realitzar les adaptacions adequades a les necessitats específiques de la persona. En alguns casos es pot considerar més oportú dur a terme reunions amb el professorat (individuals o amb l'equip docent) o informar per telèfon sobre els ajustos proposats.

6. Seguiment

Durant el curs s'acordaran diferents reunions per fer el seguiment del procés d'ensenyament-aprenentatge i per valorar la pertinença i adequació de les adaptacions proposades. En aquestes reunions es podrà informar de qualsevol situació que no fos plantejada inicialment.